Wilms

Een nieuw product én een nieuw, warm merkverhaal

Wilms vroeg onze hulp om een nieuw product te lanceren. Of beter een nieuw marktsegment. Naast rolluiken en zonwering lanceren ze begin 2024 decentrale raamventilatie mét warmterecuperatie. Een hoogtechnologisch en superieur nieuw producsegment dat hun markt verbreedt en tegelijk 2 extra challenge impliceert:

  1. De oude Wilms baseline van "Schaduwmeesters" dekt plots de lading niet meer.
  2. Bovendien wordt ook snel duidelijk dat de naambekendheid laag is en dat er toch aardig wat verwarring is met verandabouwer Willems. Dat blijkt uit stap 1 van onze samenwerking, een marktonderzoek.
Bekijk hier de volledige productvideo

Interne lancering

Werk aan de winkel dus. Drie challenges waarbij we begonnen met héél goed te luisteren naar de klant en de verschillende doelgroepen (vandaar het marktonderzoek) en dat uitmondde in een doordacht 4-stappenplan.

Stap 2 dus (na stap 1 van het marktonderzoek): het interne luik van de marktintroductie van de raamventilatie met een lanceringsevent voor de medewerkers, een roadshow bij dealers en opleidingen voor Wilms medewerkers & dealers. Ondersteund met explainer- en productvideo's en productrenders voor in verkooppunten en online media.

Bekijk hier de volledige animatievideo

Simultaan wordt ook stap 3 uitgewerkt: een update van de merkenarchitectuur, een opgefriste huisstijl en nieuwe baseline "Wilms. Je thuis in topvorm'. Die baseline wordt ondersteund door een verrassende sonic identity die voor een sterkere naambekendheid en de juiste attributie zal zorgen.

Lanceringscampagne

En dat alles komt naadloos samen in stap 4: en lanceringscampagne met print, digitale ads én een nieuwe Wilms brand tv-spot die vanaf februari loopt en die Wilms positioneert als een merk dat je thuis én haar bewoners in topvorm houdt.

Het was een ambitieus go-to-market traject met een introductiecampagne voor personeel en dealers, een on- en offline product launchcampagne én tegelijk ook een nieuwe merkpositionering. Want we zijn vandaag veel meer dan schaduwmeesters. En het resultaat mag er zijn. De campagne toont mooi en speels hoe onze producten families helpen om zichzelf én hun thuis in topvorm te houden. Met dit nieuwe verhaal is Wilms klaar voor de volgende 50 jaar.

Wim Lenaers
Marketing Manager Wilms

Contacteer gerust Nathalie Vanderstraeten wanneer je meer info wenst over deze case.