Daikin Emura

Design that speaks for itself

Spraakmakende lancering van een designproduct.

Daikin is gespecialiseerd in klimaatoplossingen en bekend als toonaangevend merk van airconditioningsystemen en warmtepompen. Met de nieuwe Daikin Emura wil Daikin zijn prominente plek aan de top van het designsegment bestendigen.

Wat we onthouden hebben van de briefing: maak het spraakmakend. Zo gezegd, zo gedaan!

Een magazine met een advertentie van Daikin

By starting a conversation, we grab the attention, inspire emotion and initiate interaction.

We gaven Daikin Emura een stem! Door het product te personifiëren lieten we Daikin Emura voor zich spreken.

Daikin Emura spreekt je aan. Letterlijk. En figuurlijk – het uiteindelijke doel is dat Daikin Emura ook mensen bekoort uiteraard.

Het product personifiëren is de ideale manier om emotie toe te voegen aan de story van Daikin Emura. En emotie blijft hangen. Het idee ‘Design that speaks for itself’ werd doorgetrokken in woord en beeld, zowel offline als online. Hier en daar met extra wows.

Bekijk hier de volledige productvideo.

Daikin Emura over de tongen laten gaan, dat hoef je ons geen twee keer te zeggen.

We zorgden voor een consistent conceptidee, strakke storyline en toolbox vol communicatiemiddelen die elk Europees land kan gebruiken om de nieuwe Daikin Emura lokaal in de markt te zetten en te profileren als absolute topper binnen het designsegment.

Een online event voor professionals – met Daikin Emura als host! – moest het designproduct officieel en met de nodige luister lanceren.

Daikin Emura werd bekroond met wows en awards.

De reacties waren unaniem lovend, zowel over het product zelf, als over de campagne die ermee gepaard gaat. Bovendien was Daikin evenveel gecharmeerd door onze aanpak als door het resultaat – wij dus ook blij.  

Daikin Emura werd niet alleen bekroond met wows. Ondertussen staan er een Red Dot Award en iF Design Award in de prijzenkast. No surprise, as its design speaks for itself, right?

Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van het geleverde werk. Ook binnen het management is de nieuwe Daikin Emura-campagne erg goed ontvangen. Met felicitaties van de CEO – dat ik daarvoor persoonlijk werd aangesproken door het topmanagement is trouwens vrij uitzonderlijk. De campagne slaat erg aan in Europa. De verkoop loopt heel goed – boven alle verwachting zelfs. Job well done dus.

Marijke
Daikin Europe

Contacteer gerust wanneer je meer info wenst over deze case.